2021年1月9日星期六

Combi boiler咩東東黎架?


第一次聽combi boiler係朋友代我地睇樓時,當時聽到combi只諗起嬰兒用品牌子

😜
後尾陸陸續續聽到boiler(鍋爐)就開始去理解究竟呢樣香港冇嘅係咩東東。
原來boiler都分3大類:
1. Combi boilers
- size細, 適合細家庭,特別係只有一個浴室嘅
- 唔駛水缸儲水,較少喉管工程
- 即時加熱水喉水, 較慳energy
- 但同時間只能一個地方用水,否則水壓會減弱
2. System boilers
- 適合較大家庭,可同時支援多於1個浴室
- 水壓比傳統boiler強
- 比傳統boiler少一個冷水缸
- 但仍需要熱水缸儲水, 用完要等
3. Conventional boilers/regular boilers
- 適合較大家庭,可同時支援多於1個浴室
- 需要較多空間,要有熱水缸外,屋頂要有冷水缸
- 依靠熱水缸儲水, 用完要等
- 如果舊屋用開傳統boiler,更換相同系統會較平
就咁睇落combi boiler即熱即用,較適合心急人,但又要睇屋企大細,甚至原本嘅系統,租屋可能唔係咩大關注點,如果要買樓就要睇清楚間屋嘅boiler喇。
咁租樓關注D咩呢?當然係點用喇,安全渡過寒冬都係靠佢架喇嘛。之前係bnb住,間屋好暖,暖到有時我地要閂左個暖氣,第一日入伙新屋,比較之下就覺凍,攪黎攪去都唔覺暖左,甚至曾懷疑個暖氣系統係咪壞左,好彩仲可以打電話問朋友。
我地甚至將個溫度(圖1)較到上30度,但感覺仍一樣,朋友話我地傻,呢個溫度係指示個暖氣系統去到咩室溫時可以停,如果較到30度,個暖氣系統就唔識停(因為間屋冇可能去到30度),咁樣做只會嘥GAS,月尾張GAS單會好甘。朋友建議呢個溫度較到20-21度就夠架喇。
咁咩原因間屋一直唔夠暖呢?問題可能喺個radiator(散熱器)度,每個radiator都有個獨立開關(圖4),要先check check究竟開左未,廳嗰個有刻度好易睇,房嗰D冇只能擰完憑感覺去估。
仲有就係個boiler本身都有得較嘅,圖2最左嘅圈圈係暖氣系統嘅溫度,可調較,但如果較得太高溫,boiler嘅壓力都會大左,圈圈上面粒燈係表示當刻有冇用緊,有燈著即燒緊GAS,圖2左二嘅圈圈係代表水喉水嘅溫度,同樣如果著燈即當刻有加熱水喉水,最右面個錶係boiler嘅壓力,太高太低都唔好,當晚去到2.3已經算高,所以朋友叫我地唔好亂攪喇。

咁究竟咩事間屋唔暖呀?朋友話可能係太耐冇開,有D空氣儲左喺radiator入面,影響左佢散熱,咁點攪呢?有條匙(圖3)可以開到radiator上面嘅孔(圖5),如果入面有空氣,擰開時會有氣同水噴出黎嘅。
當晚因為太夜,我地都冇去朋友度拎條匙,自自然然地過左1晚,成間屋就暖返喇,boiler嘅壓力錶都落返去1.45,可能真係太耐冇用未warm up,感恩我地可以過暖笠笠嘅冬天,更感恩有朋友為我地解疑難。






沒有留言:

發佈留言

好物推介 ~ The Week Junior

偶然喺網上見人講呢本雜誌,見口碑唔錯,想買本嚟睇吓,點知搵勻各大超市都唔見有賣,最後都係上網買咗一本試讀。 睇過實物之後,覺得真心正,值得訂閱。 呢本雜誌嘅目標讀者係8-14歲嘅青少年,但萬母覺得大人都啱睇,特別係我哋呢D母語唔係英文嘅大人,因為有D生字,佢會配有英文解釋。 雜誌...