2021年1月9日星期六

搵屋喇喂~

自從放售香港間樓,有人上門睇樓後,兩小妹就開始發現萬能家的搬屋大計,不過佢地都有D擔心,賣左香港間樓,會唔會冇地方住,要瞓街呢?佢地不停咁追問會住邊~~

首先,真係要感恩嘅,係我地成功放售,唔需要擔心喺英國要交稅嘅問題,萬母曾經睇過,如果到埗左半年先賣香港層樓,係要交物業增值稅,自住單位有幾個月免稅,詳情請自行了解,因為我地最後都係決定放左層樓先。
感恩係因為我地趕得切喺離港前完成所有程序,層樓最後喺我地飛前3日交吉俾新業主,真係時間啱到呢~
再感恩係我地離開香港前嗰一星期有娘家收留,都係"有媽的孩子像個寶",因為疫情期間就算去住酒店都係會擔心嘅,始終都係娘家好。
先前提到揀落腳點嘅原則,最後我地反覆咁思量,終於揀定左,近倫敦(zone 4),有心儀中學,最緊要係近朋友,有照應的落腳點,揀好落腳點就要認真咁睇樓喇,好彩而家科技發達,睇樓同租樓都可以網上攪掂。以下係兩大睇樓網站,萬母自己就主要用rightmove多,無咩特別原因,只係睇開就睇嗰個。
由於職業關係,萬母對學校都有D要求嘅,所以就主力睇心儀中學附近的盤(先前提過,小學插班,冇得揀咩心儀唔心儀,要有位剩先輪到我地呢D新移民,而中/小學入學派位,主要鬥住得近,所以今次揀近中學的盤)。
英國除左有house,都有apartment嘅,住慣香港蝸居,應該唔會介意住apartment,但當然都會嚮往住花園屋,小妹定左好多要求架,又話要有花園,樓梯,露台。最後通通都達唔到,因為我地只租左間apartment。
以下係流程(係我地嘅例子,只供參考):
1. 到埗前3個月嘗試聯絡agent,被告之太早喇,遲D先喇
2. 到埗前1.5個月再發功,先喺rightmove睇盤,睇啱心水就直接喺網站按"request details",入去要剔埋"To view a property",我地喺message度註明自己的情況,例如:新到埗,未有工作,未有credit check,但願意俾定6個月租金等等。通常d agents 1-2日內都有回覆,仲要多數係電話,由於時差,佢地打黎時,多數已經香港時間晚上11點,所以都曾經miss左call,不過佢地多數都跟手send個email話試過聯絡但冇人接電話,要求回覆嘅,咁我就覆返email話"唔好意思, 因為時差miss左call",咁佢地通常都好醒,下次會早D打黎,佢地朝早開工即係香港嘅收工時間。
3. 終於啱時間喇,接通電話喇,佢地嘅問題都大同小異,問:
- 心儀地區
- 財政預算
- 住屋要求(要幾房呀,嗰類)
- 幾多人住(細路幾歲都問埋)
- 做咩職業
咁我都喺電話重申一次自己的處境,冇工冇credit check,但願意topup 6個月租金,傾完電話,佢地通常就可以轉用email/whatsapp繼續聯絡
4. 聯絡左幾個agent,終於有我地心儀而仍available嘅租盤,以下係成功經驗的流程,我地真係要感恩,租樓快過打針
9-11 Nov 見到個租盤,即搵朋友代睇樓,睇啱就即日出offer
- Agent要求我地填份表,俾D個人資料(passport 有相頁),仲要上網站填credit check (要交bank statement)
- 朋友代睇樓時,特別幫我地留意個boiler,係咪即熱式,定要等煲好水先有熱水用
- 窗係咪double glazed
13 Nov Offer Accepted
- 由於我地冇UK job offer,業主要求我地交埋香港嘅職業證明,證明我地所聲稱之職業係真嘅
16 Nov Offer Confirmed
- 簽租約都係網上完成,18頁嘅租約,滿曬雞腸,睇到頭暈暈,但都要認真睇
- 我地交左6個月租金+5星期deposit,再做埋每月自動轉帳,證明我地好有誠意
- 由於我地冇工做,業主有D擔心我地6個月後冇錢交租,所以加左個break clause,過左頭6個月,雙方都可以2個月前通知終止租約,其實都係好事,本身份租約鎖死2年(算係長約),而家有break clause都方便我地睇啱買盤時可以退租。
個租約喺我地到埗前2星期已生效,有人會覺得我地立2星期空租好唔抵,但定左地址,之後好多野都順利好多,本來我地想請朋友代拎鎖匙,打算早D收傢俬,但agent要見到真人先交得鎖匙,所以我地最後係一到埗,放低行李就去拎鎖匙。
定左地址,下步就有好多野可以做喇~
1. 報Council Tax
2. 水電煤,寬頻
3. 報學校
4. 報ToR,寄家當
5. 訂傢俬
我地一訂左機票就已經租定bnb,因為未租到樓又唔肯定幾時先租到,所以我地book左1星期+1星期,打算睇情況再加碼或取消,結果bnb屋主竟然打黎問我做咩租得咁奇怪,唔係一次過租兩星期,咁我都如實作答,話如果搵到樓就取消架喇,佢又再三confirm第一星期係咪肯定會租嘅,應承得佢我地就唔會反口,所以最後我地住左一星期bnb,用呢個星期打點新屋,之後再正式入伙。

沒有留言:

發佈留言

好物推介 ~ The Week Junior

偶然喺網上見人講呢本雜誌,見口碑唔錯,想買本嚟睇吓,點知搵勻各大超市都唔見有賣,最後都係上網買咗一本試讀。 睇過實物之後,覺得真心正,值得訂閱。 呢本雜誌嘅目標讀者係8-14歲嘅青少年,但萬母覺得大人都啱睇,特別係我哋呢D母語唔係英文嘅大人,因為有D生字,佢會配有英文解釋。 雜誌...