2021年1月11日星期一

清稅

稅~呢家野,應該都冇咩幾個人好樂意去交,但點都好,為左免除後顧之憂,離港前都要去清稅。

要清稅,有份表好重要,就係IR56G,呢份表可以喺稅局網站得到,呢份表係由僱主填嘅,所以遞左辭職信後,就要提老闆/老闆個秘書去填IR56G,僱主填完會直接交去稅局,但都要俾番份副本僱員(即我地呢D小薯)。
咁我地呢D小薯要做咩呢?
揀好last day,因為未清稅嘅話,僱主係會扣起最後一期糧唔出住嘅,所以如果月尾last day嘅話,就會成個月嘅糧被扣起,如果月頭last day就只扣幾日糧;擔心僱主唔出糧或者唔想俾人扣住咁多錢就最好揀月頭last day喇。
拎到份IR56G副本,就要通知稅局你要清稅,可以打電話,email,fax,寄信,甚至剷上去稅局。萬母當時懶,諗住send email就可以上少次稅局,點知第一個email好快有回覆,要求補番D文件,但補回文件的email就石沉了大海,直至萬能生親身上稅局清稅,順便問阿稅務主任我個case做咩攪咁耐時,先發現中途失聯了。
咁萬母唯有打電話搵稅務主任講清楚,原來佢漏左我份回覆冇處理,好彩佢都好快手寄番份新稅表俾我。填好新稅表,萬母決定唔再坐以待斃,直接剷上稅局。
當日上去交新稅表,交IR56G(呢份副本俾佢收左就冇,所以最好scan留底),連埋其他文件(如果要申請免稅額或捐款/進修開支,全部都要有單,冇單嘅話就唯有刪左去唔計數喇),稅局職員會安排入房仔,一齊睇番上年的稅表,檢查單據,再睇埋剛交嘅新稅表,仲會即刻計數,話你知究竟有稅可退定要補多D錢。
萬母起初以為即日可以攪掂,但阿職員話要3個工作天先出到正式稅單,所以萬母又要上去稅局第二次,結果萬母係冇得退稅嘅,仲要補交多D,咁就即刻衝去稅務大樓1樓嘅郵局交錢喇(準備好現金/用EPS都得),交左錢故事都仲未完架,仲要拎番收據上7樓拎份"同意釋款書",呢份野非常超級重要,一定要交番去公司,咁就可以拎番被扣嘅最後一期糧喇。
清稅小貼士:
1. 揀好last day
2. 主動出擊,因為點都要去稅局2次,直接剷上去快D攪掂佢
3. keep好文件/單據
4. 清稅係唔駛等last day後,辭左職有IR56G就清得,唔好等得太忟水

沒有留言:

發佈留言

好物推介 ~ The Week Junior

偶然喺網上見人講呢本雜誌,見口碑唔錯,想買本嚟睇吓,點知搵勻各大超市都唔見有賣,最後都係上網買咗一本試讀。 睇過實物之後,覺得真心正,值得訂閱。 呢本雜誌嘅目標讀者係8-14歲嘅青少年,但萬母覺得大人都啱睇,特別係我哋呢D母語唔係英文嘅大人,因為有D生字,佢會配有英文解釋。 雜誌...